Novinky

Whiskyfest 2018
Milujte whisky?

whiskyfest 2018

A chcete se o ni více dozvědět, ochutnat a přitom nevyjet mimo ČR.
Jestli ano nenechte si ujít zítřejší akcí Whiskyfest v Holešovické továrně Praha (7.4.2018).
Degustace whisky z celého Světa bude doprovázena bohatým programem již od 15 hodin kdy budete mít možnost se zúčastnit seminářů na nejrůznější témata ohledně whisky. A to o možnostech investovat do whisky až po nejrůznějších styly koktejlů ve Světových barech.
 
Prostě:
Whiskyfest 2018
sobota 7.dubna 2018
Továrna, Dělnická 63, Praha 7.

Více info na www.barlifeevents.cz/whiskyfest/

Sběratelské setkání nad douškem staré whisky aneb THE WHISKY SHOW OLD & RARE 2018

Whisky Rare & Old 2018 - výběr whisky (zdroj www.whiskyshow.com)

Whisky Rare & Old 2018 - výběr whisky (zdroj www.whiskyshow.com)

Poslední víkend v únoru roku 2018 se stal významným pro mnoho sběratelů a milovníků starých a raritních whisky. A to proč? Protože ve dnech 24.2.-25.2.2018 se uskutečnil již druhý ročník akce s názvem THE WHISKY SHOW OLD & RARE 2018. Akce se konala v krásných prostorách tanečním sálu v prvním patře 4* hotelu Grand Central ve Skotském městě  Glasgow. Tento hotel je sám o sobě zážitkem navštívit. protože stál u hlavního rozkvětu tohoto významného skotského města. Hotel je součástí místního vlakového nádraží a byl postaven ve viktoriánském stylu. Hotel hostil mnoho významných osobností, kteří zde našli nejenom zázemí kde hlavu složit, ale jistě i mnoho gurmánských a světských radostí. Mezi takové například patřili Frank Sinatra či Winston Churchill. 

Ale zpět k festivalu raritních a starých whisky. Prostory a historie hotelu jistě každého zajímala, ale většina návštěvníku zde byla pravě prohlídnou a hlavně ochutnat některé staré a raritní whisky. A těch tu opravdu nebylo málo. Návštěvníků zde bylo nabídnuto několik stovek whisky na ochutnání a mnohé mohli konzultovat s největšími odborníky v této oblasti zájmu. Vstupenka na tuto akci stála na den 75 liber nebo na celý víkend 135 liber. 

Whisky rare & Old 2018 (zdroj www.whiskyshow.com)
Whisky Rare & Old 2018 -degustace (zdroj www.whiskyshow.com)

 

Potkat jste zde mohli například novou ambasadorku palírny The Balvenie Gemma Paterson, Sukhinder Singh - pořadatele celé akce a majitel společnosti The Whisky Exchange, který je v dnešní době považovaný za jednoho z největších a nejvýznamnějších sběratelů whisky. Dále se tu objevili představitelé společnosti Diageo, která patří k největší společnosti zabývající se distribucí destilátů na celém Světě. Nechyběl ani Charles Maclean, další se znalců whisky a spisovatel mnoha publikací o whisky. Zkrátka většina návštěvníků byla z řad znalců, investorů, akcionářů a světových sběratelů, kteří kvůli této příležitosti zde přicestovali z celého Světa.

Mezi dalšími vystavovateli a návštěvníky byli např. GORDON & MACPHAIL, MICHIEL WIGMAN, BERRY BROS. & RUDD, THE SCOTCH MALT WHISKY SOCIETY, atd. 

sukhinder singh (zdroj thewhiskywire.com)
Sukhinder Singh (zdroj thewhiskywire.com)

 

Sám MUDr. Matthew J Lurin, významný doktor z New Yorku a celosvětově uznávaný odborník na whisky, poznamenal, že "Pojem pití whisky, které byly k dispozici před 20 lety, před 30 lety, nebo dokonce před 100 lety, to prostě není něco, co můžete dělat všude". "Byl jsem na nějakých událostech, kde bylo něco takového občasné pít staré a raritní whisky. Ale jít na přehlídku, kde se je možné ochutnat většinu takových drahokamů ve whisky? To prostě nelze porazit. Určitě to stojí za let z New Yorku."

Co se týče ochutnávaných vzorků byli prezentovány vzorky od sběratelsky potenciálních až po opravdové skvosty a světové rarity v cenách od 3 liber po 500 liber za vzorek 10 ml. 

Co že jste mohli ochutnat? Opravdu mnoho. Přes 42 letý BenRiach s jedinečným nádechem sladu a marihuany, 27 letého Laphroaigu, 8 letý Macallan vyrobený pro Italskou společnost Rinaldi či Ardbeg 1991, kterých bylo pro Japonský trh naplněno pouze 440 lahví. Objevit jste mohli opravdu hodně. Pokud Vás zajímá trochu detailněji co v nabídce bylo pěkný přehled najdete  na https://whiskyshow.com/glasgow/dram-list/ .

Whisky rare & Old 2018

Z druhého ročníku byly dle reakci zúčastněných všichni nadšeni a samotný zakladatel festivalu a šéf Whisky Exchange, Sukhinder Singh, jej zhodnotil slovy "Když jsem viděl tu sestavu řekl jsem si " Bože můj, je tu nejméně 100 whisky, které bych chtěl vyzkoušet! ". "Chci, aby každý, kdo sem přijde, měl ten okamžik jako já" Zároveň dodal, že by byl rád, kdyby tato akce výrazně neexpandovala a aby zůstala stále spíše menšího a komornějšího charakteru s jedinečností klidů a zvláštnosti.

 

Propásli jste nebo Vám prostě nevyšel termín jako nám v AlkoholClub.cz? Neváhejte není to poslední akcička tohoto druhu.

Další zajímavá se chystá na 29-30 září v Londýně. Tak třeba se tam uvidíme nad sklenkou whisky.  

Bacardi získala 100% podíl společnosti Patrón Spirits International AG za 5,1 miliardy dolarů

Patrón Spirits International AG

Rodinná firma Bacardi Limited (největší soukromá společnost na světě) dnes oznámila, že rozšiřuje své portfolio špičkových lihovin s definitivní dohodou o získání 100% vlastnictví společnosti Patrón Spirits International AG a její značky PATRÓN® - ultra-premiová tequila. Společnosti Bacardi měla již část významného minoritního podílu  ve společnosti Patron od  roku 2008. Nyní ovšem převezme celou společnost a to za částku transakce, která odráží podnikovou hodnotu společnosti Patrón ve výši 5,1 miliardy USD (přepočtu více než 100 mld. CZK) a očekává naplnění této transakce v první polovině roku 2018.

Společnost Patron Spirits International AG má ve svém portfoliu nejen luxusní tequily, ale i rum Patron nebo vodku Ultimate.

Podle nejnovějších údajů dat analytické společnosti IWSR učiní tato transakce Bacardi jedničkou v oblasti prodeje destilátů ve Spojených státech a druhou největší společností vyrábějící destiláty v podílu na trhu podle hodnot na takticky důležitém trhu v USA, ale i mimo něj.

Patrón založili podnikatelé John Paul DeJoria a Martin Crowley s posláním vytvořit tequilu, která bude "prostě perfektní". Podařilo se, a s jejich dlouhodobou filozofií chtějí v podnikání pokračovat i jejich nový majitelé.

Patrón tequila je vyráběna z nejkvalitnějšího 100% Weber Blue Agave, destilovaná přes časově náročné procesy s trpělivou přesností a péčí, dodávána v ikonických lahví, které jsou dnes symbolem dokonalosti po celém světě.

Tequila je jednou z nejrychleji rostoucích a nejatraktivnějších kategorií v odvětví lihovin (což naznačuje i nedávný šokující prodej relativně malé značky Casamigos, kterou vlastnil George Clooney), přičemž Patrón je jednoznačným lídrem na trhu v segmentu superprémiových tequil. Nadprůměrné značky nadále zaznamenávají nejrychlejší růst a očekává se, že trend bude pokračovat.

"Začali jsme tuto firmu před mnoha lety s jedinečnou misí - vytvořit luxusní tequilu," řekl John Paul DeJoria, spoluzakladatel Patrón tequila. "Dnes, s touto neustálou snahou o kvalitu a zdokonalování jsme k tequile doplnili během let několik dalších mimořádných značek do našem portfolia, kterých produkujeme více než tři miliony desítek lahví ročně, a jenž se těší oblibě po celém světě. Jsem pyšný na to, co celá naše organizace dosáhla, a na práci, kterou děláme při předávání lidem a komunitám, v nichž působíme. "

"Patrón a Bacardi byly založeny na principech kvality, integrity a inovací, vedeni pocity k dokonalosti - je to v naší DNA," řekl Facundo L. Bacardi, předseda společnosti Bacardi Limited. "Bylo privilegium být partnerem již řadu let s pozoruhodným podnikatelem, jako je John Paul DeJoria. Vize, bezúhonnost a odvaha Johna Paula jsou zodpovědné za to, že svět mohl poznat tak dokonalou tequilu. Když budeme společně postupovat, budeme pokračovat v dokonalosti které Patrón zastupuje. "

Barry Kabalkin, místopředseda společnosti Bacardi Limited a člen představenstva společnosti Patrón od roku 2008 dodal: "Patrón je jedna z nejoblíbenějších značek destilátů na světě a jsme nadšeni, že náš dlouhodobý vztah navazuje na další úroveň . Práce s mimořádným týmem v Patronu, pro něž máme tu nejvyšší úctu, bude soudržností a harmonii našich společných hodnot. Je to slib, který jsem udělal Johnovi Paulovi, jedinečnému vizionáři, a Ed Brownovi, kteří během 20 let úspěšně spolupráce přeměnil Patrona na tequilový fenomén. Patrón je značka, která přesahuje kategorii tequila a jedinečně doplní portfolio Bacardi . "

"Přidání společnosti Patrón do portfolia společnosti Bacardi vytváříme další obrovskou příležitost pro značku Patron dostat se dál mimo Spojené státy, protože mezinárodní distribuční síť společnosti Bacardi pomůže šířit společnost Patrón po celém světě, čímž se zvyšuje měřítko v USA a na celém světě," řekl Mahesh Madhavan, generální ředitel společnosti Bacardi Limited. "Těším se na spolupráci s talentovaným týmem v Patronu."

Vedoucí tým společnosti Patrón, včetně generálního ředitele Edward Brown, ředitele společnosti David R. Wilson a ředitele marketingu Lee Applbaum, budou nadále pokračovat ve svých funkcí a udržovat prestiž tohoto kolosu.

"Patrón je víc než jen značka, kterou jsme vybudovali. Byla to osobní vášeň téměř 20 let. Opravdu považuji tým Patrón za svou rodinu, "řekl prezident a generální ředitel společnosti Patrón Edward Brown. "Vzhledem k tomu, že Bacardi má již patnáct let vlastnický podíl v Patronu a skutečně ví a oceňuje naše jedinečné podnikání, jsou to nejlepší a nejlogičtější nástupci, kteří mohou pokračuje v snaze o dokonalost."

Po uzavření dohody bude DeJoria sloužit jako velvyslanec společnosti Patrón a má v úmyslu spolupracovat s Bacardi v dalším projektech společného odhodlání k filantropickým projektům a rozšiřování podvědomím o životním prostředí. Úsilí této značky Patron zahrnovalo pro zajímavost podporu potravinových bank, vzdělávání a odstraňování následků ekologických katastrof, vývoj ekologického zavlažovacího systému pro reverzní osmózu, projektováním procesu recyklace agavových vláken (odpad vzniklých z výrobního procesu tequily) pro použití jako hnojiva a zalesňování okolí obce kolem oblasti výroby tequily Atotonilco el Alto, Jalisco, Mexiko.

Jako jedna z předních světových společností výroby a distribuce špičkových destilátů je Bacardi známá pro svou snahu o zachování jedinečného dědictví značek, které získála a tak se společnost Patron, tak zařadí mezi další ikonické značky v jedinečném portfoliu, které zahrnuje produkty BACARDÍ®, GRAY GOOSE®, BOMBAY SAPPHIRE®, DEWAR'S®, MARTINI® a prémiové portfolio tequila CAZADORES® a CORZO®.

Bacardi Limited Portfolium

Zdroj: streetinsider.com

George Clooney prodává svou tequilovou společnost za 1 bilión dolarů

Výsledek obrázku pro Casamigos

George Clooney prodává svoji tequilovou společnost za cenu 1 miliardy dolarů - Casamigos, který založil společně s přáteli Randem Gerberem (manžel Cindy Crawfordové a Mikem Meldmanem, a to nadnárodní společnosti Diageo.

Tato obrovská společnost zabývající se výrobou, prodejem a distribucí alkoholu po celém světě nabídla za odkup Casamigos 790 milionů liber tedy necelý 1 bilión dolaru. Ovšem zaplatí pouze 700 milionů dolarů a další 300 milionů dolarů až na základě výnosnosti v příštím desetiletí. 

George Clooney, Randem Gerberem, Mike Meldman tuto nabídku za svou "rodinou" tequilu přijali. Značka Casamigos se tak zařadí mezi nejznámější značky jako jsou Smirnoffem, Johnnie Walker a Baileys. 

Výsledek obrázku pro Diageo

Svou pozici v kategorii tequil bude sdílet hned vedle tequili Don Julio, která je momentálně jen prodávanější tequilou v USA a braná jako prestižní standart pro milovník tohoto mexického pití.

Samotná značka Casamigos v loňském roce prodala okolo 120 000 lahví, a to především v USA Očekává se, že v letošním roce dosáhne prodeje více než 170 000. Tequila je prodávána ve třech prémiových řadách (blanco, reposado, anějo) za 45 až 55 dolarů za láhev. Láhve jsou vždy číslovány a 100% modrá agáve je samozřejmostí.

Výsledek obrázku pro Casamigos

Sám Clooney řekl ve svém prohlášení: "Pokud byste jste nás před čtyřmi lety řekli, že budeme mít společnost ve výši 1 miliardy dolarů, nemyslím si, že bychom vám věřili. Také děkujeme ve víru společnost Diageo v značku Casamigos a věřte, že nikam neodcházíme. Budeme stále pevnou součástí Casamigos." 

Přece jenom tato slavná trojice strávila krásných 5 let ochutnáváním a vylaďováním chutě této tequili a jejich původní ambice byla pouze vyrábět tento destilát pouze a jen pro své kamarády a rodinu. A tak se těší velké cti, že budou moci teď dát ochutnat svou dlouholetou snahu celému světu. Takže nadále zůstanou tváří této značky.

Výsledek obrázku pro Casamigos

Vedoucí společnosti společnosti Diageo, Ivan Menezes, uvedl, že společnost Casamigos opravdu plánují dostat dál než hranice USA a Karibiku. Cílení bude do Evropy a dalších trhů s cílem využít významný mezinárodní potenciál značky."

Vznik prémiových tequilas pomohl tomuto nápoji odhodit svůj tradiční obraz jako "party drink" pro mladé pijáky. Celosvětový prodej tequily vzrostl v loňském roce o 5,2%, ve srovnání s průmyslovými lihovinami pouze o 0,3%, podle údajů společnosti tracker IWSR.

No my přejeme této značce mnoho úspěchů a už se osobně těšíme až budeme moct ochutnat tuto tequilu na naší české rodné hroudě. 

Takže na zdraví pánové

Výsledek obrázku pro Casamigos

Vin(n)á beletrie aneb víno a kniha navečer

Výsledek obrázku pro Librottiglia

Je mnoho z nás co si otevřou své oblíbené víno a k tomu svou oblíbenou knihu a krásnou večerní idylku mají vyřešenou. Z tohoto nápadu asi nejspíše vycházela Milánská agentura Reverse, která navrhla pro italskou značku Librottiglia propojení dobrého vína s dobrou knihou. Provedení je jednoduché - viněta láhve je šalamounsky nahrazena jedním ze třech krátkých románů, který je elegantně svázán přímo na láhvi. Láhev se tak stává nejen nositelem dobrého vína, ale i hodnotným čtivem od tamějších spisovatelů z dané oblasti vína.

Jedna láhev přijde na cca 15 euro, což je asi 400 českých korun.

Co vy na to? Tento nápad by mohlo zavést více vinařů, že?

Možná jen těch románu by mohlo být více :)

 

Světová novinka - pivo Yoni s příchutí vagíny

Výsledek obrázku pro beer Yoni

Kdo má rád pivo a miluje ženy jistě ocení světovou novinku z loňského roku 2016 - pivo Yoni (Yoni v sanskrtu znamená vagina). S myšlenkou snoubit tyto dva, pro většinu mužů, líbivých aspekty přišli v Polsku. K vaření piva prostě a jednoduše použili poševní bakterie (Lactobacillus). A rovnou použili poševní bakterie české modelky Alexandry Brendlové

Výsledek obrázku pro beer Yoni

Ano je to tak, prostě českou holku může teď ochutnat celý svět - teda pokud se tento nápad ujme.

Problém je v tom, že zatím je k dispozici pouze pár exemplářů nového druhu piva. A to proto, že pivovar chce získat prostředky od samotných zákazníků. Na internetu tedy rozjeli kampaň, kde mají pijáci nový nápoj podpořit finanční částkou. Prostě něco jako finanční startovač. Projekt nese název The Order Of Yoni (www.orderyoni.com) a částka na kterou se chtějí dostat je cca 4 milióny korun

Související obrázek

Do budoucna dokonce slibují i rozšíření o další atraktivní modelky z řad blondýnek i zrzek. Takže na chuť by si měl přijít opravdu každý. Dokonce nabízejí zájemcům i uvaření piva na objednávku z kvasinek manželky či milenky. No milé dámy nebyl by to zajímavý dárek pro vaše miláčky - pivo s vaší "příchutí"?

Výsledek obrázku pro beer Yoni

Výrobci se zaručují, že kvasinky jsou speciálně ošetřeny a i samotná modelka musela projít lékařským vyšetřením zda je zdravotně v pořádku. Není tedy možné, že by se pomocí takto získaných bakterií mohli šířit nějaké případné nemoci, čehož se nejvíce obávají odpůrci tohoto nápoje.

Samotná modelka prý nebyla nabídkou, vůbec zaskočena a naopak tvrdí, že se jí ten nápad od začátku velice zamlouval. "Přeci jen, je to první pivo na světě, které se takto vyrábí." pronesla o tomto nápadu osobně. Dokonce měla možnost i pivo ochutnat a samo o něm řekla: "No, mě osobně přišlo málo sladké, očekávala jsem, že bude spíše chutnat jako víno. Nejsem ale ten správný pivař, takže můj názor neberte jako stěžejní."

Výsledek obrázku pro beer Yoni

No když piji pivo čekám, že bude chutnat jako pivo a ne jako víno, ale je pravda, že v dnešní době čarování s kvasinkami může i víno chutnat jako pivo tak proč ne naopak.

Každopádně tomuto nápadu fandíme a jsme zvědavi zda seženou dostatečný obnos aby začali s větší výrobou a toto pivo se dostalo i na náš tuzemský trh.

Jen jsme zvědavi jak to budou někteří muži pak vysvětlovat doma svým ženám , že ochutnali Alexandru Brendlovou. :)

Takže pánové chuťové buňka do pozoru!

Stránka 1 z 1 - 6 položek celkem

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.