Nový vzhled rumů značky Sérum

Sérum kolekce.

Nový vzhled rumů značky Sérum

Svět rumu je stále v pohybu a mnohé značky se předhání v nejrůznějších marketingových trendech. Jedním z nich je změna původního vzhledu na který byl zákazník zvyklí. Vždy to má své výhody i nevýhody. Ale pro většinu fanoušku dané značky, kteří nejsou příliš konzervativní je to vždy příjemné překvapení.

Takovým příkladem je i značka rumu Sérum. Ta letos v roce 2020 přišla na Světový trh s novou designovou řadou rumu Sérum. Nejenom, že nahradila stávající vzhled již dobře zavedených kousku jako je Sérum Elixír 35%, Sérum Gorgas Gran Reserva 40% a Sérum Ancon 10y 40%, ale taky přišla s dlouho očekávanou novinkou Sérum Puente Centenario 2004 vintage

SERUM-rum&elixir-logo

Původní logo rumu Sérum

 

Je zajímavé, že značka Sérum pozměnila nejen samotný vzhled lahví, ale upravila kompletně i své logo což může mnohé stávající zákazníky odradit, ale na druhou stranu zase mnoho nových zákazníku jistě získá. 

Čím tedy tak nový vzhled rumu Sérum zaujme?

Samotný nový vzhled láhve zaujme již na první pohled a je patrné, že se jedná výtečné dílo. A aby ne. Samotný designový nápad vznikl v dílně výtečného českého designera Marka Mikoveckého ze studia Mikovec Design. Ten například spolupracoval se značky jako je Magnesia, Mattoni, Stock, Granini, Dolce & Gabbana či Hugo Boos

A, že se opravdu nový vzhled povedl svědčí i prestižní umístění v soutěži OBAL ROKU 2020 v kategorii destilátů.

Samotný design láhví odkazuje k originálnímu tvaru sudů s rumem, kterými se posilňovali panamští dělníci při výstavbě Panamského průplavu. Na tuto událost také poukazují dva datumy vtištění do samotného skla láhve. Je to datum 1880, kdy se začal oficiálně kopat Panamský průplav a rok 1914, kdy byl oficiálně otevřen. Papírová etiketa má tvar velké poštovní známky, jenž evokuje exotické dálky, cestování a vzpomínky s tím spojené. V samotném skle jsou také reliéfy nápisu značky SERUM. Třešinkou na dortu je zátka jenž je umocňuje jedinečnost celé lahve a vzhledem připomíná pečetidlo na vzácné dokumenty. To opět evokuje cestování do exotických krajin, kde vás nepustí bez příslušného povolení. Samotná funkční část zátka je vyrobena z umělého korku podobně jak se používá u rumů např. Malteco.

Na čtyřech verzích rumu Sérum se setkáváme s různým barevným zpracováním. Sérum Elixír 35% si nalijeme z čirého skla s tmavou etiketou a také tmavou zátkou. Nápisy na etiketě jsou zlatavého nádechu. Nápis Sérum je ovšem barvy starého pergamenu. Sérum Gorgas Gran Reserva 40% je v neprůhledném černém skle s etiketou a zátkou připomínající barvu mědi. Zde nápis Sérum je již v barvě černé a umocňuje černou barvu celé láhve. S podobně černou skleněnou lahví se setkáte i u rumu Sérum Ancon 10 aňos 40%. Ancon má barvu etikety a zátky stříbrnou a nápis Sérum má černý podobně jako u rumu Sérum Gorgas. Zde navíc černým písmem je také obsah lahve i alkoholu. 

Serum Ancon novýSerum elixír novýSérum gorgas nové

Poslední rum Sérum Puente Centenario 2004 vintage je cely ve zlaté barvě skla a etiketa i zátka je podobně jako u elixíru v černém provedení. Jako jediný je ale rum Sérum Puente Centenario 2004 vintage v krásné dárkové kazetě v černo zlatém provedení.

Serum Puente 2004

 

Design lahví se opravdu povedl a jistě najde mnoho nových zákazníků, kteří ocení tuto jedinečnost a skvělé zpracování. A těm jenž se líbili staré lahve rumu Sérum nezbývá nic jiného než vzpomínat nebo ještě se pokusit sehnat do svým sbírek staré lahve, které jsou ještě v oběhu. Kdo ví třeba se stanou za pár let sběratelskou vyhledávanou záležitostí, jak se stalo u mnoha jiných kousku, ze kterých se dnes stali již pomalu investiční lahve s alkoholem.

A jak Vám se líbí nový vzhled těchto rumu Sérum?

Napište nám (třeba na FB) a podělte se o vaše nadšení či rozčarování z tak velké změny.

 

Autor: Jakub z AkoholClub.cz